duminică, 17 ianuarie 2010

Gramatica-Pronumele posesive наш, ваш, его, её, их









Pronumele posesive наш (al nostru), ваш (al vostru) isi schimba forma in functie de genul substantivului pe care il determina.




Astfel avem urmatoarele forme:

-наш портфель (portofelul nostru) -intrebarea la care raspunde: чей? (m)

-наша семья (familia noastra) -intrebarea la care raspunde: чья? (f)

-наше село (satul nostru) -intrebarea la care raspunde: чьё? (n)

-наши вещи (bagajele noastre) -intrebarea la care raspunde: чьи? (pl)

-ваш карандаш (creionul vostru) -intrebarea la care raspunde: чей? (m)

-ваша кошка (pisica voastra) -intrebarea la care raspunde: чья? (f)

-ваше письмо (scrisoarea voastra) -intrebarea la care raspunde: чьё? (n)

-ваши книги (cartile voastre) -intrebarea la care raspunde: чьи? (pl)

Pronumele его (al lui), её (a ei), их (a lor) nu isi schimba niciodata forma indiferent de genul substantivului pe care il determina.
Intrebarea la care ele raspund este: чья?

-его тетрадь (caietul lui); его жена (sotia lui);

-её сестра (sora ei); её адрес (adresa ei);

-их друг (prietenul lor); их преподаватель (profesorul lor);


Exercitiu: Completati propozitiile cu pronumele posesive potrivite:


Чья это кошка? - Это ... кошка (он).


Чьё это место? - Это... место (я).


Чей это журнал? - Это... журнал (она).


Чьи это вещи? - Это... вещи (они).


Чей это адрес? - Это... адрес (мы).


А где... дом (вы)? - Наш дом справа.


Rezolvarea exercitiului din lectia "Gramatica-Pronumele posesiv Мой, Твой"

Completati spatiile punctate cu pronumele posesive мой (твой), моя (твоя), моё (твоё), мои (твои)
1. Вот моё (твоё) село. (Iata satul meu)
2. Здесь моя (твоя) жена. (Aici este sotia mea)
3. Это мой (твой) брат. (Acesta este fratele meu)
4. А это мой (твой) сын и моя (твоя) дочь. (Iar acesta este fiu meu si fiica mea)
5. Вероятно это моё (твоё)писмо. (Intr-adevar aceasta este scrisoarea mea)
6. Там мой (твой) дом и моё (твоё)окно. (Acolo casa mea si fereastra mea)
7. Эти мои (твои) дети и мои (твои)родители. (Acestia sunt copiii mei si parintii mei)
8. Это моя (твоя) жена Зина и моя (твоя)дочь Катя. (Aceasta este sotia mea Zina si fiica mea Katia)
9. Вот мой (твой) трамвай. (Iata tramvaiul meu)

0 comentarii: