miercuri, 8 octombrie 2014

Gramatica-Cazul genitiv al substantivelor (Родительный падеж)

M-am decis sa continui postarile pe acest blog, mai ales acum cand programul s-a eliberat (am terminat facultatea), am mai mult timp liber si pot impartasi cu voi cunostintele mele de limba rusa. Voi incerca sa alternez postarile de gramatica cu cele de vocabular, astept si de la voi sugestii de teme si sper sa iasa ceva frumos si mai ales folositor. Asadar sa incepem cu informatii legate de cazul genitiv... In limba rusa cazul Genitiv se foloseste mai ales pentru exprimarea apartenentei sau posesiei, dar este si cerut de anumite prepozitii sau verbe. Iata cum se formeaza cazul genitiv:


Prepozitii care cer cazul genitiv:
-без, для, до, близ, возле, мимо, около, вокруг, из, от, кроме, у, вдоль etc. 
Cazul genitiv se foloseste si dupa negatia totala "нет".

Exemple de propozitii cu cazul Genitiv:

Их дом стоит близ церкви.
Casa lor se afla langa biserica.


Ребята бежали вдоль реки.
Copii au alergat de-a lungul raului.

Дима прошёл мимо леса.
Dima a trecut pe langa padure.

Она вернулась домой после школы. 
Ea s-a intors acasa dupa scoala.


Он вышел без шапки.
El a iesit fara caciula.

Вчера я была у Маши.
Ieri am fost la Masa.

0 comentarii: